lördag 22 augusti 2009

Ungdomsmöte 22/8

Tid : 19:30
Plats: Livets Ord sal 3.

Kom in någon minut sent och lovsången stiger för fullt upp mot himlen. Det hela leds av systrarna Verner. Ljudet är bedrövligt men anden är härlig och det är rikligt med folk. 15 minuter senare är ljudet bättre eller så upplevs det så när man mer och mer förvinner inför tronen.
Kvällens predikant är Joakim Agnarsson, en av ungdomsledarna på LO och en härlig grabb jag lärt känna och uppskattar. Jag har dock aldrig hört honom predika tidigare så jag är full av förväntan.
Låt mig säga det rätt ut, Joakim A är absolut ingen Stefan Salmonsson "wanna be" eller någon dålig kopia av Joakim Lundquist. Nej han är sig själv; lugn, samlad, strukturerad och uttryckssättet snuddar på tråkig universitetsföreläsning. Detta betyder dock inte att det blev en sirapskväll. För även om han inte är den mest spralliga typen, så gömmer det sig mitt i detta yttre stela retoriska kullerbyttor av klass. Från ingenstans levererar han den ena efter den andra sköna kommentaren. Kommentarer som är både fyndiga och har en tendens att dyka upp när man minst anar det. Detta gör att man sitter på helspänn, vilket tjänar till att man får med sig budskapet på ett bra sätt.
Budskapet är: Du är vad du äter. Här används den ettriga damen Anna Skipers program för att illustrera att det vi stoppar i vår själ påverkar oss. Detta görs på ett praktiskt och tydligt sätt mycket bra. Man kan direkt efter mötet gå ut och tillämpa det i sin vardag.
Kvällen utspelades dessutom i sal 3 som det brukar på sommartid. Men nu var de flestas semestrar slut, så det var helt fullpackat i denna lilla lokal. Ni vet hur det blir; syrefattigt, svettigt och fullt av härlig väckelseatmosfär. Vilken kväll!

2 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren, jag har försökt komma in på din blogg tidigare men misslyckas. Men nu äntligen...
    Väldigt trevlig läsning.
    Var välsignad.

    SvaraRadera
  2. Ja även jag har fallit in i bloggträsket

    SvaraRadera