onsdag 12 augusti 2009

Jack Johnson

Är för mig ny bekantskap (hörde honom på en restaurang här om dagen) tyckte att det var ett skönt sound. Sökte efter honom på spotify igår, fick ganska många träffar :-) . Mitt första intryck består helt och fullt riktigt skönt sound. Musiken är som gjort för att städa till (för er som sysslar med sånt). Jag har dock inte gjort någon undersökning vad han står för eller vad texterna handlar om så jag kan inte rekommendera honom för ditt andliga väl. Musiken är heller inte något man sätter på i bilen eller pluggar i i öronen på bussen utan detta är ren och skär städ-musik. För detta "nödvändiga men ont"- ändamål rekommenderar jag Jack Johnson varmt, hög volym inte för mycket bas sedan kan du köra kung fu med moppen och leka Ibrahimovic med dammsugarn och vips ditt hem är skinande fint.

1 kommentar:

  1. Själv tycker jag musiken funkar ypperligt till bilen, när man sitter och bloggar eller vad som. Men visst! Jag ser väldigt mkt framemot dina städkonster till musiken ;-)

    SvaraRadera