onsdag 19 augusti 2009

New India

Var med min underbara livskamrat på restaurangen New India här om dagen. Ett mycket trevligt sätt att spendera en kväll på!
Gällande restaurangen så var servicen halvbra, inredningen bättre, maten kanon.
Servicen var det inget större fel på egentligen, men man fick känslan av det inte gjordes mer än nödvändigt (eller så var kvällens servitör lite trött).
Inredningen är ganska clean och smakfull, dock inte tillräcklig ombonad för att få den varma goa indiska känslan. Det blir ju inte heller så där "knall romantisk", men missförstå mig inte, det är trevligt att sitta där.
Maten däremot var verkligen urgod! I och med att jag nyligen varit i Indien, så blir man oftast här i Sverige besviken på den sk indiska smaken. Men här använder de riktiga indiska kryddor i riklig mängd. Mmm yammi! Jag beställde en tallrik där man fick ett flertal smårätter, lite av varje så att säga. Och oj vad jag njöt! Här fanns tandori, masala mmm.... Och även smakerna varierade ifrån milt till så starkt att pannan blev blöt av svett. Helt underbart! Men tro inte att det milda var smaklöst. O nej! Allt man får in i munnen dansar chacha bland smaklökarna.
Sammantaget så rekommenderas restaurang New India varmt till alla er som inte har micrade nudlar som favoritmat.

1 kommentar:

  1. Låter nice!! :-) Men så är ju inte du så särskilt kräsen vad gäller mat heller... ;-) Kanske ska testa denna restaurang då nästa gång vi är i era nordliga breddgrader! /Ebba

    SvaraRadera