fredag 14 augusti 2009

Äpple och kanel

Mitt i 30-års krisen har det gått så långt att jag blivit inspirerad av min hypernyttiga fru att leva sunt.
Ett steg i detta var att prova en ny frukost. Mycket enkel faktiskt; havregryns gröt med rivet äpple och kanel på (obs inget socker).
Jag förstår att ni nu är spända på mitt utlåtande...Låt oss säga så här. Detta är inte för vem som helst. Man måste uppfylla vissa kriterier:

1. Man måste orka riva äpple
2. Man ska gilla äpple
3. Man ska gilla gröt
4. Man ska gilla kanel (men det gör ju alla)
5. Man behöver gilla känslan att att vara ett hälsofreak

Om du uppfyller dessa punkter, så JA det är knallgott även fast man skippar sockret (kanske saknar man det lite första morgonen).
Lycka till!

PS. Äpplepaj är den näst godaste pajen efter rabarber och Lisbeth W äger på pajbakandet. DS.

1 kommentar:

  1. Och om man vill ta denna gröt et steg längre på hälsostegen så kan man använda fiberhavregryn, lite solrosfrön, lite hackade nötter och så toppa med rivet äpple och kanel! Yammie!! :-) Min standarsfrukost faktiskt, eller så kan mn om man är lat och inte orkar riva äpple (eller är sugen på en liiiite sötare variant) ta skivad banan istället för äpple. Fortfarande med kanel, inte helt fel det heller!! Kul blogg du har!! Nu får du lära dig kommentera i min med! ;-)

    SvaraRadera